Skip to Content

Generelle Forretningsbetingelser

Generelle Forretningsbetingelser og Kundeinformationer

I. Generelle Forretningsbetingelser

§ 1 Grundlæggende Bestemmelser

(1) De følgende forretningsbetingelser gælder for kontrakter, som du indgår med os som udbyder (Boni-Shop GmbH) via hjemmesiden www.boni-shop.dk. Medmindre andet er aftalt, modsættes det, at eventuelle betingelser, som du måtte bruge, inkluderes.

(2) Forbrugere i henhold til de følgende bestemmelser er enhver fysisk person, der indgår en juridisk transaktion til formål, der hovedsageligt ikke kan tilskrives deres erhvervsmæssige eller selvstændige professionelle aktivitet. En erhvervsdrivende er enhver fysisk eller juridisk person eller en retsgyldig juridisk person, der handler i udøvelsen af deres selvstændige erhvervsmæssige eller professionelle aktivitet.

§ 2 Indgåelse af kontrakten

(1) Genstand for kontrakten er salget af varer.

Vi sælger varerne delvist eller udelukkende som kommissionær i eget navn på vegne af en tredjepart, det vil sige for en tredjepart som ejer af varerne. Uanset dette er vi kontraktpartner med alle rettigheder og forpligtelser.

(2) Allerede ved at placere det respektive produkt på vores hjemmeside, fremsætter vi et bindende tilbud om at indgå en kontrakt via online-indkøbskurven til de betingelser, der er angivet i produktbeskrivelsen.

(3) Kontrakten indgås via online-indkøbskurven som følger:

De varer, du ønsker at købe, placeres i "Indkøbskurven". Via den relevante knap i navigationslinjen kan du til enhver tid åbne "Indkøbskurven" og foretage ændringer.

Når du klikker på knappen "Kasse" eller "Fortsæt til bestilling" (eller lignende betegnelser) og indtaster dine personlige oplysninger samt betalings- og leveringsbetingelser, vises dine bestillingsdata som en oversigt over din bestilling.

Hvis du vælger en betalingsmetode via et Sofortbetalingssystem (f.eks. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort, giropay), bliver du enten ført til bestillingsoversigten på vores online-shop eller videresendt til udbyderens hjemmeside for Sofortbetalingssystemet.

Hvis du videresendes til det respektive Sofortbetalingssystem, foretager du der den relevante valg og indtastning af dine oplysninger. Til sidst vises dine bestillingsdata som en oversigt på udbyderens hjemmeside for Sofortbetalingssystemet, eller når du bliver sendt tilbage til vores online-shop.

Inden du sender din bestilling, har du mulighed for at kontrollere oplysningerne i bestillingsoversigten igen, ændre dem (også via browserens "tilbage"-funktion) eller annullere bestillingen.

Ved at sende bestillingen ved at klikke på den relevante knap ("bindende bestil", "køb" / "køb nu", "betal" / "betal nu" eller lignende betegnelser) erklærer du bindende, at du accepterer tilbuddet, hvilket får kontrakten til at træde i kraft.

(4) Dine forespørgsler om oprettelse af et tilbud er uforpligtende for dig. Vi fremsætter et bindende tilbud til dig skriftligt (f.eks. via e-mail), som du kan acceptere inden for 5 dage (medmindre en anden frist er angivet i det respektive tilbud).

(5) Behandlingen af bestillingen og overførsel af alle nødvendige oplysninger i forbindelse med kontraktindgåelsen sker delvist automatisk via e-mail. Du skal derfor sikre dig, at den e-mailadresse, du har oplyst til os, er korrekt, og at modtagelsen af e-mails teknisk er sikret og især ikke bliver forhindret af SPAM-filtre.


§ 3 Særlige Aftaler om Tilbudte Betalingsmetoder

(1) Betaling via SOFORT / Sofortüberweisung

Ved valg af betalingsmetoden Sofort / Sofortüberweisung behandles betalingen via betalingsudbyderen Sofort GmbH (Theresienhöhe 12, 80339 München, Tyskland; „SOFORT“). Sofort GmbH er et selskab i Klarna Group (Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige). For at kunne bruge betalingsmetoden SOFORT skal du have en aktiveret online-bankkonto. Under betalingsprocessen i forbindelse med bestillingen skal du legitimeres og bekræfte betalingsanvisningen overfor SOFORT. Beløbet trækkes straks fra din bankkonto efter bestillingens afgivelse. Yderligere information om SOFORT findes på https://www.klarna.com/sofort/.

(2) Betaling via "PayPal" / "PayPal Checkout"

Ved valg af en betalingsmetode, der tilbydes via "PayPal" / "PayPal Checkout", behandles betalingen via betalingsudbyderen PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg; "PayPal"). De enkelte betalingsmetoder via "PayPal" vises for dig på en tilsvarende knap på vores hjemmeside samt i online-bestillingsprocessen. For betalingsbehandlingen kan "PayPal" anvende andre betalingsydelser; hvis der gælder særlige betalingsbetingelser, vil du blive informeret særskilt herom. Yderligere information om "PayPal" findes på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full.

§ 4 Tilbageholdelsesret, Ejendomforbehold

(1) Du kan kun udøve tilbageholdelsesret, hvis det drejer sig om krav fra samme kontraktforhold.

(2) Varerne forbliver vores ejendom, indtil købesummen er fuldt betalt.

(3) Er du erhvervsdrivende, gælder følgende yderligere:

a) Vi forbeholder os ejendomsretter til varerne, indtil alle krav fra den løbende forretningsforbindelse er opfyldt. Før ejendomsovergangen af de forbeholdte varer er pant eller sikkerhedsoverdragelse ikke tilladt.

b) Du kan videresælge varerne i den ordinære forretningsgang. I dette tilfælde overdrager du allerede nu alle krav, som opstår fra videresalget, til os i den højde, der svarer til fakturabeløbet. Vi accepterer overdragelsen. Du er fortsat autoriseret til at inddrive kravet. Hvis du ikke overholder dine betalingsforpligtelser, forbeholder vi os retten til selv at inddrive kravet.

c) Ved sammensmeltning og blanding af de forbeholdte varer erhverver vi medejerandel i den nye ting i forholdet mellem fakturaværdien af de forbeholdte varer og de øvrige behandlede genstande på behandlingstidspunktet.

d) Vi forpligter os til at frigive de sikkerheder, vi har krav på, efter dit krav, i det omfang den realiserbare værdi af vores sikkerheder overstiger den sikrede fordring med mere end 10%. Det er os, der vælger de sikkerheder, der skal frigives.

§ 5 Garanti

(1) Der findes lovbestemte mangelretter.

(2) Som forbruger bedes du straks kontrollere varerne ved levering for fuldstændighed, åbenlyse fejl og transportskader og hurtigt informere os samt transportøren om eventuelle klager. Hvis du ikke gør dette, påvirker det ikke dine lovbestemte garantianspråk.

(3) Hvis en egenskab ved varen afviger fra de objektive krav, betragtes afvigelsen kun som aftalt, hvis du er blevet informeret om dette, før du afgav din kontraktserklæring, og afvigelsen er blevet udtrykkeligt og særskilt aftalt mellem parterne.

(4) Hvis du er erhvervsdrivende, gælder følgende afvigelse fra de tidligere nævnte garantiordninger:

a) Kun vores egne oplysninger og producentens produktbeskrivelse anses som aftalt for varens beskaffenhed, ikke øvrig reklame, offentlige udtalelser og udtalelser fra producenten.

b) Ved mangler ydes garanti efter vores valg enten ved afhjælpning eller efterlevering. Hvis manglen ikke kan afhjælpes, kan du vælge at kræve prisreduktion eller annullere kontrakten. Mangelafhjælpningen anses som mislykket efter et andet forsøg, hvis ikke andet følger af varens art, manglens karakter eller de øvrige omstændigheder. I tilfælde af afhjælpning skal vi ikke bære de øgede omkostninger, som opstår ved at transportere varerne til et andet sted end opfyldelsesstedet, medmindre transporten ikke svarer til varens almindelige brug.

c) Garantiperioden er et år fra levering af varen. Forkortelsen af garantiperioden gælder ikke:

  • for skader forårsaget af os på grund af vores egen uagtsomhed, der berører liv, krop eller sundhed, og ved forsætlig eller groft uagtsom forårsagelse af andre skader;
  • i tilfælde af at vi har tilbageholdt oplysninger om mangler svigagtigt eller har påtaget os en garanti for varens beskaffenhed;
  • for varer, der er brugt til byggeri og har forårsaget mangler ved bygningen;
  • for lovbestemte tilbagekøbsretter, som du måtte have mod os i forbindelse med mangler.


§ 6 Lovvalg, Opfyldelsessted, Værneting

(1) Der gælder tysk ret. For forbrugere gælder dette lovvalg kun, hvis det ikke frarøver den beskyttelse, som forbrugeren har i henhold til tvingende bestemmelser i lovgivningen i forbrugerens sædvanlige opholdsstats ret (fordelagtighedsprincippet).

(2) Opfyldelsessted for alle ydelser fra vores forretningsforbindelser samt værneting er vores forretningssted, medmindre du ikke er forbruger, men derimod en erhvervsdrivende, en juridisk enhed af offentlig ret eller et offentligt retsobjekt. Det samme gælder, hvis du ikke har et almindeligt værneting i Tyskland eller EU, eller hvis din adresse eller sædvanlige opholdssted på tidspunktet for retssagen ikke er kendt. Retten til at indbringe sagen for en anden lovlig domstol forbliver uforandret.

(3) Bestemmelserne i FN's købelov finder udtrykkeligt ikke anvendelse.

II. Kundeinformation

  1. Identitet på sælgeren

Boni-Shop GmbH

Wissmannstraße 58

27755 Delmenhorst

Tyskland

Telefon: 04221 45 777 00

E-mail: info@boni-shop.com

Alternative tvistbilæggelse:

Den Europæiske Kommission stiller en platform til rådighed for udenretslig online tvistbilæggelse (OS-platform), som kan tilgås via https://ec.europa.eu/odr.

Vi er villige, men ikke forpligtet, til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer for forbrugerklageinstanser.

  1. Information om aftalens indgåelse

De tekniske skridt til aftalens indgåelse, selve aftalens indgåelse og korrigeringsmulighederne sker i henhold til bestemmelserne "Aftalens indgåelse" i vores Generelle Forretningsbetingelser (Del I).

  1. Aftalesprog, opbevaring af aftaletekst

3.1. Aftalesproget er tysk.

3.2. Den fulde aftaletekst bliver ikke opbevaret af os. Før du sender bestillingen via online-vareressystemet, kan aftaledataene udskrives eller elektronisk gemmes via browserens udskrivningsfunktion. Efter at vi har modtaget din bestilling, vil bestillingsdata, de lovpligtige oplysninger ved fjernsalgsaftaler og de generelle forretningsbetingelser blive sendt til dig via e-mail.

3.3. For forespørgsler uden for online-vareressystemet vil du modtage alle aftaledataene i form af et bindende tilbud på tekstform, f.eks. via e-mail, som du kan udskrive eller gemme elektronisk.

  1. Adfærdskodekser

4.1. Vi har underkastet os købersiegel-kvalitetskriterierne fra Händlerbund Management AG, som kan findes på: https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-zertifizierungskriterien.pdf.

4.2. Vi har underkastet os kvalitetskriterierne fra Trusted Shops GmbH, som kan findes på: https://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf.

  1. Væsentlige egenskaber ved varer eller tjenester

De væsentlige egenskaber ved varerne og/eller tjenesteydelserne findes i det pågældende tilbud.

  1. Priser og betalingsvilkår

6.1. De priser, der er anført i de pågældende tilbud, samt forsendelsesomkostningerne udgør samlede priser. De inkluderer alle prisbestanddele, herunder alle gældende skatter.

6.2. De påløbne forsendelsesomkostninger er ikke inkluderet i købsprisen. De kan findes via en passende knap på vores hjemmeside eller i det pågældende tilbud, vises separat under bestillingsprocessen og skal betales af dig, medmindre der er lovet gratis levering.

6.3. Eventuelle omkostninger ved pengeoverførsel (overførsels- eller valutagebyrer fra finansielle institutioner) skal betales af dig, i tilfælde hvor levering finder sted i en EU-medlemsstat, men betalingen blev foretaget udenfor EU.

6.4. De betalingsmetoder, der er tilgængelige for dig, er vist via en passende knap på vores hjemmeside eller i det pågældende tilbud.

6.5. Medmindre andet er angivet ved de enkelte betalingsmetoder, er betalingskravene fra den indgåede kontrakt straks forfaldne.

  1. Leveringsbetingelser

7.1. Leveringsbetingelserne, leveringsdatoen samt eventuelle leveringsbegrænsninger findes via en passende knap på vores hjemmeside eller i det pågældende tilbud.

7.2. Hvis du er forbruger, er det lovbestemt, at risikoen for tilfældig undergang og tilfældig forringelse af den solgte vare under forsendelsen først overgår til dig, når varen er overdraget til dig, uanset om forsendelsen er forsikret eller uforforsikret. Dette gælder dog ikke, hvis du selv har valgt et transportfirma, der ikke er udpeget af os, eller en anden person til at udføre forsendelsen.

Hvis du er erhvervsdrivende, sker levering og forsendelse på din risiko.

  1. Lovbestemt Mangelansvar

Mangelansvaret er reguleret i henhold til bestemmelserne "Garanti" i vores Generelle Forretningsbetingelser (Del I).

Disse AGB og kundeoplysninger er udarbejdet af de IT-retspecialiserede jurister hos Händlerbund og bliver konstant kontrolleret for lovoverholdelse. Händlerbund Management AG garanterer for teksternes retssikkerhed og er ansvarlig i tilfælde af advarsler. Yderligere information om dette kan findes på: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.

Sidste opdatering: 09.01.2024